Que é un PLE?
PLE (acrónimo de Personal Learning
Environment) ou Contorno Persoal de Aprendizaxe é un sistema de aprendizaxe
persoal no que se integran coñecementos formais e informais a través dun
conxunto de ferramentas, servizos e conexións coas que se pode dirixir a propia
aprendizaxe. Permite organizar, filtrar, comentar e compartir información a
través da comunidade na que se participa e das fontes do noso interese.
É unha maneira individualizada de
acceder a todos os coñecementos e información que nos ofrece a rede e de xestionar,
deste xeito, a nosa propia aprendizaxe.
Compoñentes do PLE
Compoñentes do PLE
Para Jordi Adell o contorno persoal de aprendizaxe ten tres compoñentes:
- Ferramentas ou aplicacións: son programas, aplicacións ou servizos en liña para buscar, organizar, crear, comunicar, colaborar e publicar.
- Recursos ou fontes de información: son os sitios ou páxinas web que se consultan en relación co tema de interese.
- Rede persoal de aprendizaxe: son as persoas coas que mantemos contacto e compartimos contidos.
O meu PLE
Antes de asistir a este curso non escoitara falar do PLE, así que isto é novo para min. A miña forma de consultar, de gardar e compartir a información eran antidiluvianas, como podedes ver no seguinte debuxo:
Diigo
Unha das ferramentas para organizar o noso PLE é Diigo: servizo web para gardar as direccións dos nosos favoritos mediante un sistema de etiquetas para localizalos máis facilmente. Permite tamén resaltar parágrafos nas páxinas visitadas e incluír notas ou comentarios. Presenta ademais outras funcións: formar comunidades, foros, enviar sms ou textos a twitter cos enlaces ás páxinas que queiramos.
Feedly
Acabo de darme de alta en Feedly. Considero que é unha ferramenta moi útil, pois permite ter nunha mesma páxina todas as actualizacións das páxinas ou blogs que nos interesen, con suscrición RSS.
Acabo de darme de alta en Feedly. Considero que é unha ferramenta moi útil, pois permite ter nunha mesma páxina todas as actualizacións das páxinas ou blogs que nos interesen, con suscrición RSS.
No hay comentarios:
Publicar un comentario