Este último módulo
abrangue do tema 11 ao tema 16 e todos eles falan do traballo do Orientador
Laboral nas suas diferentes facetas dende a intermediación laboral, os
itinerarios de inserción, procesos individuais de orientación e axuda na toma
de decisións, análise de perfis profesionais e prospección de emprego pasando tamén
por as técnicas e ferramentas para o acceso ao emprego e ao autoemprego ata
chegar a elaboración do plan de empresa.
Imos a analizar cada un deles dunha maneira resumida para
que nos quede claro todo o traballo que desenrolan os Orientadores laboráis:
Intermediación
laboral: Hai diferentes modelos de intervención en orientación laboral:
módelo didáctico (ten a función de aconsellar), módelo de
asesoramento (faciliatar a toma de dicisións a través do consenso), módelo
centrado nos recursos (postura de ignorancia deliberada- traballa
preferentemente con grupos).
Neste tema non só vimos a tendencia da orientación laboral a
nivel estatal senón tamén na U.E e ambos comparten que é un proceso continuo,
que non se concibe como algo marxinal ou puntual.
Tamén tratamos o módelo de metodoloxía e intervención e os
principios nos que se debe basar a orientación : Individualización, Flexibilidad e Autonomía.
Na última parte do tema faise especial mención aos colectivos
máis vulnerables e as persoas con discapacidade, xa que se o acceso ao mercado
de traballo non é un camiño doado, para determinados colectivos ainda é mais
complexo, xa que se encontran nunha posición de desventaxe con respecto a
outros usuarios.
Os Itinerarios de
inserción: que como ben nos explicou Mª Teresa Deus Trasobares e un
conxunto de acción que se organizan nun proceso personalizado, lóxico e
consensuado co usuario que ten como obxetivo a inserción sociolaboral. Consta
de diferentes fases a primeira é a de Acollida onde ambas partes se dan
a coñecer a través dunha entrevista individualizada , coa presentación do
orientador e dos servizos que ofrece valorando o grado de motivación e
intentando crear un vínculo de confianza.
A segunda parte e a do Diagnostico onde recollemos e
valoramos información sobre a empregabilidade da persoa: características
persoais, formación, traxectoria laboral (curriculum oculto), situación social
e familiar, a parte das actitudes e aptitudes que mostra (ferramentas útiles
para desenvolver esta fase é a analise DAFO).
Sempre que se conte co compromiso da usuario/a
citarase en diferentes entrevistas de seguimento e mantemento
marcando diferentes obxetivos ata chegar ao Peche, non sempre se
conseguirá a inserción laboral estable, pero si unha mellora na autonomía da
persoa.
Procesos individuais
de orientación e axuda a toma de decisión: Neste tema Mª Teresa Deus Trasobares
explicounos os diferentes tipos, fases e partes das entrevistas de orientación
laboral: as funcións do entrevistador/a e avaliar se o candidato/a e a persoa adecuada a un determinado posto de traballo
(avaliando se sabe, se pode ou se quere… realizar as tarefas do posto de
traballo, e tamén descubrir as actitudes
e motivacións do entrevistado ).
O entrevistado ten que demostrar que pode, sabe e
quere…desenrolar as tarefas do posto de traballo, para elo hai que saber “
venderse”, transmitir confianza, reunir información referente o posto en
cuestión e a empresa e saber argumentar os motivos polo que lle interesa dito
posto de traballo.
Hai diferentes tipos de entrevista: dirixida, semidirixida e
grupal.
Parte importante das entrevistas de selección que tratamos en dito tema foi a comunicación
verbal e non verbal, as expresións que
manifestan éxitos, motivación, seguridade…
Tamén se falou da entrevista de selección por competencias:
as competencias son as habilidades que unha persoa tivo que utilizar para
conseguir unhos resultados, para elo temos que integrar tres conceptos: saber, facer
e querer se falta algún dos tres estamos a falar de
personalidade, formación, motivación…pero non de competencias. Consta de varias
fases: entrevista individual, pase de probas, entrevista en profundidade ,
informe dos candidatos.
Na última parte do tema vimos a orixe da orientación laboral
na U.E parándonos nas diferentes características que sobresaen na orientación
laboral dos diferentes países europeos coma Alemania, Austria, Luxemburgo,
Paises Baixos, Portugal, Reino Unido…..
Análise de perfis
profesionais e prospección de emprego: unha tarefa fundamental para calquer
orientador laboral e o coñecemento dos postos de traballo existentes e a súa
análisis: o exercicio principal para
traballar a análise do posto de traballo consiste en propor o usuario/a que busque información en diferentes fontes
sobre ocupacións de interese, cales son as principais características, que
ofrece e demanda o posto de traballo, esta analise pode ser de gran utilidade
para elaborar o c.v e mesmo para preparar a entrevista de traballo.
Tamén adicamos un espacio aos novos perfis profesionais:
o mundo está a cambiar a ritmos vertixinosos, e loxicamente iso tamén traerá
novas tendencias e profesións debido a globalización, novos formatos e horarios
(teletraballo ou traballo a distancia) onde as novas tecnoloxias teran un papel
evidente.
A prospección
empresarial foi a parte final deste tema definindoa como a acción de informar,
asesorar e detectar necesidades das empresas, así como achegar solucións,
sensibilizando ao empresario sobre os colectivos obxecto de insercción laboral.
Servenos para mellorar o coñecemento da realidade empresarial e das empresas,
detectando necesidades, así como informando
as empresas de programas e plans formativos, subvención e axudas, consta
de diferentes fases: preparatoria, planificación, traballo de campo, avaliación
e seguemento.
Técnicas e
ferramentas para o acceso ao emprego e o autoemprego: o obxetivo principal
do orientador laboral en relación a este tema e dar a coñecer as diferentes
técnicas e ferramentas para que o orientado as poña en práctica e adquira as
habilidades necesarias para ter autonomía propia, pódense difundir de maneira
individual ou colectiva por exemplo a través de dinámicas grupais, as mais
coñecidas son o curriculum vitae(cronoloxico,funcional,por
competencias,Europass, videocurriclum..) as cartas de presentación (de resposta
a un anuncio,de autocandidatura, de seguimento, de agradecemento, de
recomendación…), entrevistas de selección (individual ,multiple, grupal, libre
,mixta, curricular, por competencias...), networking…
O proceso de
selección é a unión entre a empresa que dispón dunha vacante e a persoa que se
atopa en procura de emprego e como ben nos dixo Mª Teresa Deus Trasobares a
mellor maneira de poñelas en práctica e con metodoloxias expositivas,
discursións de casos e dinámicas grupais.
Tamén falamos das canles para procurar emprego coas suas
ventaxas e inconvintes, entre elas as seguintes:
-Bolsas de traballo (portais on line de emprego xeralistas
ou sectoriais, asociación profesionais, colexios profesionais, universidades,
sindicatos….)
-Prensa xeneralista ou/e sectoriais.
-Convocatoria de emprego público: estatal, autonómico,
local…
-Intermediarios entre a oferta e a demanda: SPEG,ETT….
-Autocandidatura nas empresas que encaixen no perfil do
orientado.
-Networking
Na última parte do tema vimos os Recursos para o
autoemprego e os organismos que
apoian a actividade emprendedora como son o IGAPE, Consellería de Traballo eBenestar,Rede Eusumo, Oficina doemprendedor….
O plan de empresa é un documento onde a persoa emprendedora
consegue darlle forma a idea ca que vai por en marcha a súa propia empresa ,
vimos de maneira práctica unha empresa (sociedade cooperativa) chamada Escola
de Mergullo “ Mastersub Golfo Artabro” e
tamén fixemos por grupos diferentes iniciativas empresariais analizando o estudo de mercado, plan
comercial, plan de organización e RRHH, aspectos legais, estudo
económico- financeiro.
No hay comentarios:
Publicar un comentario